Een auto huren?

Vind hier het antwoord op al je vragen.

Veel gestelde vragen

Hoe plan ik een huurauto in?

Via het aanvraagformulier op de website kunt u online een aanvraag/reservering doen. U ontvangt per e-mail een bevestiging dat uw huurauto/bus gereserveerd is.
Let er op dat u van ons een bevestiging ontvangt, dan pas is de aanvraag definitief gereserveerd.
Vindt u het fijner om telefonisch te reserveren? Dan mag u bellen naar 0481 – 42 5000

Moet ik borg betalen en zo ja hoe kan ik dat doen?

Ja, wij vragen altijd een borg als u een auto bij ons huurt. De borg is gebaseerd op de vooraf geschatte huursom in combinatie met het gekozen eigen risico. Dit bedrag moet via pin of creditcard tijdens het ophalen van de auto/bus voldoen. Bijvoorbeeld: Huur een bus voor een weekend en kies voor een verlaagd eigen risico, dan wordt uw eigen risico: €250,- en de huurprijs is €180,- U betaalt € 430,- borg.
Wilt u het eigen risico niet verlagen, dan blijft het standaard eigen risico € 600. Het borg bedrag zal dan € 780 zijn. Het restant van de borg wordt binnen maximaal 3 werkdagen terug gestort
Wilt u graag precies weten wat uw borg bedrag zal zijn? Neem gerust contact met ons op door te mailen naar verhuur@wouterhageman.nl, bellen mag natuurlijk ook 0481- 42 5000.

Zijn de verhuurprijzen in- of exclusief BTW?

De huurprijzen op onze website zijn inclusief BTW.

Waarom zou ik het eigen risico verlagen?

Je huurt bijvoorbeeld een auto en je rijd met deze auto per ongeluk tegen een andere auto. Dat kan een flinke schade zijn. Gelukkig zijn al onze huurauto’s allrisk verzekerd tegen dit soort schades. Dat betekent dat onze verzekering de schade volledig dekt, min het Eigen Risico. Dit bedrag moeten wij ook aan de verzekeraar betalen en verhalen wij dus altijd op de persoon die de schade heeft gereden. Stel de totale schade aan zowel de huurauto als de andere auto is € 6.000,-, dan ben je alleen je Eigen Risico kwijt. Je bent dus nooit meer kwijt dan dit eigen risico. De rest wordt vergoedt door de verzekering. Tenzij er fraude of opzet in het spel zit natuurlijk, dat spreekt voor zich. Dus heb je gekozen voor het verlaagde Eigen Risico van € 250,-, dan kost jou die schade € 250,-. Hierdoor kun je lekker en zorgeloos op pad.

Wat gebeurd er als ik een bekeuring heb tijdens mijn huurperiode?

Het kan voorkomen dat je tijdens de verhuurperiode een parkeer- of verkeersboete krijgt. Bekeuringen die tijdens een huurperiode gereden worden, worden doorberekend aan de huurder.

Is de huurauto verzekerd?

Ja, u kunt zorgeloos op reis. Al onze huurauto’s zijn WA-Casco en inzittendeverzekering. U betaalt geen extra bedrag voor deze verzekering. Deze is in de huurprijs inbegrepen.

Wat moet ik doen als ik schade rijd aan de huurauto?

Zorg eerst voor uw eigen veiligheid en vul daarna het schadeformulier in Als u schade heeft gereden is het belangrijk dat u het schadeformulier invult dat in het dashboardkastje ligt ook vragen wij om direct foto’s te maken van de schade. Neem vervolgens contact op met ons, het telefoonnummer is 0481-425000. Kunt u niet verder rijden door de schade? Dan kunt u het beste contact opnemen met onze servicedesk 0800-7673673. Dit nummer is altijd bereikbaar. Zij zullen u verder helpen en zo nodig vervangend vervoer regelen.

Mag ik bij jullie een auto huren als ik nog geen 21 jaar ben of nog geen jaar mijn rijbewijs heb?

Bij ons is het geen probleem om een auto te huren als je nog geen 21 jaar bent, of als je, je rijbewijs nog geen jaar hebt.

Wat hebben jullie van me nodig als ik de auto op kom halen?

Als u een auto bij ons heeft gehuurd vragen wij een kopie van uw legitimatiebewijs en van uw rijbewijs

Kan ik mijn reservering annuleren en zo ja hoe?

Ja, dat is geen probleem. De annulering dient wel uiterlijk 24 uur voorafgaande aan de verhuur aan ons kenbaar gemaakt te zijn. De annulering is pas geldig als u van ons een bevestiging hiervan heeft ontvangen. Indien er niet tijdig geannuleerd wordt blijft de auto voor u beschikbaar en wordt de overeengekomen huurprijs aan u doorberekend.


Mag ik de bakwagen met mijn rijbewijs B besturen?

Ja, Alle verhuis- en bestelauto’s mogen met rijbewijs B gereden worden.


Is mijn lading ook verzekerd tijdens de huurperiode?

Nee, deze zijn niet meeverzekerd. De lading die vervoerd wordt met het gehuurde voertuig zijn voor rekening en risico van de huurder. Verhuurder is nimmer aansprakelijk te stellen voor schade aan ladingen. Ook niet voor schade als gevolg van verkeerd laden of zekeren van de lading.

In de meeste gevallen is dit via uw inboedelverzekering geregeld. Neem voor de zekerheid contact op met uw verzekering hoe dit bij u geregeld is.


Hoe zit het met brandstof tijdens de huurperiode?

Als u de auto bij ons op komt halen is deze vol getankt, als u de auto weer terug bent vragen wij u om deze ook weer vol getankt bij ons terug te brengen.


Kan ik de auto na sluitingstijd inleveren?

Dat is mogelijk, de auto parkeert u op ons parkeerterrein en de sleutel kunt u deponeren in ons sleutelkluisje
 


Wat is het eigen risico en wat houdt dit in?

Een eigen risico betekent dat als je schade rijdt aan de huurauto en wij deze niet op een ander kunt verhalen, dat je (een gedeelte van) deze schade zelf moet betalen. Bij een gemaakte schade zullen wij de schade taxeren. Bij ons is het standaard eigen risico €600.
Voor € 7,00 per huur dag kunt u het eigen risico verlagen naar €250 per verhaalbare schade.


Kan ik met de huurauto naar het buitenland?

U mag altijd met onze huurauto naar het buitenland, geef wel altijd bij de reservering aan dat u met de auto naar het buitenland gaat dan zorgen wij dat de groene kaart en het kentekenbewijs voor u klaar ligt. Eventuele vigneten en milieu stickers zijn niet in de huurprijs inbegrepen.


Hoe kan ik in contact komen met een vraag over verhuur?

Voor vragen kunt u een e-mail versturen naar verhuur@wouterhageman.nl.  Bellen mag natuurlijk ook naar 0481-425000 of een whats app bericht versturen naar 06-22556065.


Wat moet ik doen als ik met pech stil kom te staan?

Binnen kantooruren: Mag u contact opnemen met onze werkplaats door te bellen naar 0481-425000
Is dit buiten onze kantooruren, neem dan contact op met de pechhulp: 0800-7673673. Als u contact met hen opneemt zal direct hulp geregeld worden. De pechhulp is 24 uur, 7 dagen per week bereikbaar, ook als u met de auto naar het buitenland gaat. In het dashboardkastje vindt u ons pechhulp formulier.


Wat gebeurd er als ik meer kilometers rijd dan dat ik heb aangegeven?

Dat is geen probleem, voor iedere auto geldt een tarief voor de extra kilometers. Wanneer u meer kilometers rijd zullen deze op basis van dit tarief aan u doorberekend worden


Wat zijn de huurperiode?

Halve dag:                   Maximaal 4 uur
Daghuur:                     Vanaf het moment van ophalen tot 24 uur later
Weekend huur:          Vanaf vrijdag 17.00 uur ophalen tot en met maandagochtend 08.00 uur

 

 

.

 

HomeVeel gestelde vragen